سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای حجاب...
 

روز بیست و یکم تیرماه 1393 یعنی روز ملی حجاب و عفاف گذشت و این سئوال ها باقی ماند که امسال مسئولین برای بهبود وضعیت حجاب و عفاف چه کاری انجام دادند؟ آیا  سال آینده وضعیت آن نسبت به الان بدتر می شود و ما هر روز باید شاهد آرایش ها و خودنمایی های خلاف شرع و عجیب و غریب عده ای از دختران و زنان جامعه ی شیعه ی ایران باشیم؟ آیا تنزل تدریجی حیا، عفاف، غیرت و حجاب ادامه خواهد داشت و همچنان قانون حجاب و عفاف توسط مجریان قانون اجرا نخواهد شد؟ آیا می توان به بهانه کار فرهنگی - که هیچ وقت آن چنان که باید انجام نشده و حرف و وعده آن در دولت های قبلی هم مطرح بوده - قانون را زیر پا گذاشت و یا نسبت به اجرای آن بی تفاوت بود؟دولت مردان و سیاست گذاران ما چگونه می خواهند جواب خون شهدای 21 تیرماه مسجد گوهر شاد، خون شهدای انقلاب اسلامی و خون شهدای 8 سال دفاع مقدس را بدهند مگر نه اینکه هدف عمده و اصلی شهدا دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب بود و حجاب هم جزء مهم ترین این ارزش هاست. چرا عده ای از مسئولین همچنان اصرار دارند که حجاب را به عنوان مقوله ای شخصی در نظر بگیرند و برای نهادینه کردن آن فعالیت درخوری انجام ندهند؟ اصلاً با خود اندیشیده اند که چرا دشمنان در تهاجم فرهنگی تا این حد بر علیه حجاب موضع می گیرند و برای افزایش بی بند و باری و بی حجابی در بین زنان مسلمان کار می کنند اما به عنوان مثال تا این حد در مقابل نماز خواندن یا قرآن خواندن مسلمین جبهه نمی گیرند؟ گاهی این ذهنیت ایجاد می شود که نکند خدای نکرده برخی از مسئولین ما غربزده هستند و بی حجابی و بی حیایی را نشانه تمدن و پیشرفت جامعه می دانند و یا حتی برای ارضای تمایلات خودشان و تعریف و خوشامد دیگران تا این اندازه در این مقوله کوتاه می آیند و هیچ عکس العملی نسبت به افزایش روزآمد بی حجابی ها یا بدحجابی ها در سطح جامعه انجام نمی دهند. آیا بهتر نبود که حداقل در روز حجاب و عفاف و در حالی که اعتراض گسترده ی خواهران و برادران متدین را نسبت به وضعیت کنونی آن مشاهده کردند پاسخ شابسته ای به آن می دادند و به درخواست این قشر از افراد جامعه هم توجه می کردند؟ متأسفانه این روزها گاهاً زمانه بر عکس شده است و به جای اینکه برخی از مسئولین پاسخگوی قشر مذهبی تر در جامعه باشند و ملاک خدمتگزاری را هم بر اساس تقوای افراد تبیین کنند، به دغدغه ها و خواسته های برحق ایشان توجهی نکرده و یا برچسب افراطی گری به ایشان می زنند و آنان را به بهانه و یا با نام اعتدال از عرصه مدیریت و فعالیت هم کنار می گذارند.

حداقل کاری که در بازه زمانی کنونی در حمایت از مسئله حجاب و عفاف می توانست توسط مسئولین انجام شود این بود که هر چه سریع تر شرایط را برای اجرای قانون حجاب و عفاف فراهم نمایند و مشکلاتی که بر سر راه آن وجود دارد را رفع کنند و مردم را نیز در جریان فعالیت های خود قرار دهند. رد ابلاغیه اخیر دانشگاه آزاد و یا برخورد با ساپورت پوشان و سایت های مبلغ بی حیایی و بدحجابی نیز از دیگر خواسته هایی بود که از مسئولین انتظار می رفت انجام شود که باز هم مورد غفلت ایشان واقع شد و ما همچنان منتظر عملکرد ایشان در برخورد با پدیده بدحجابی یا بی حجابی هستیم.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/4/29 توسط محب حضرت فاطمه سلام الله علیها

تقدیم به ارواح مطهر شهدای پیشگام عرصه ی حجاب و عفاف در واقعه 21 تیرماه 1314 مسجد گوهر شاد

و قهرمان مبارزه با کشف حجاب رضاخانی،علامه محمدتقی بهلول گنابادی

و همه ی شهدای اسلام و انقلاب

صلوات  



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/4/29 توسط محب حضرت فاطمه سلام الله علیها

یکى از علماء بزرگ (مرحوم آیة الله سید باقر مجتهد سیستانى پدر آیة الله سید على سیستانى ومرحوم سید محمود مجتهد سیستانى ) در مشهد مقدس براى آنکه به محضر امام زمان عجل اللّه شرفیاب شود ختم زیارت عاشورا در چهل جمعه هر هفته در مسجدى از مساجد شهر آغاز می کند.

ایشان فرمودند: در یکى از جمعه هاى آخرین ، ناگهان شعاع نورى را مشاهده کردم که از خانه ى نزدیک آن مسجدى که من در آن مشغول به زیارت عاشورا بودم مى تابید، حال عجیبى به من دست داد، از جاى برخاستم و به دنبال آن نور به در آن خانه رفتم ، خانه کوچک و فقیرانه اى بود، از درون خانه نور عجیبى مى تابید. در زدم وقتى در را باز کردند، مشاهده کردم حضرت ولى عصر امام زمان عجل اللّه در یکى از اتاق هاى آن خانه تشریف داشتند و در آن اتاق جنازه اى را مشاهده کردم که پارچه اى سفید بروى آن کشیده بودند،

وقتى من وارد شدم و اشک ریزان سلام کردم ،حضرت به من فرمودند: چرا اینگونه دنبال من مى گردى و رنج ها را متحمّل مى شوى؟ مثل این باشید (اشاره به آن جنازه کردند) تا من دنبال شما بیایم ! 
بعد فرمودند: این بانویى است که در دوره بى حجابى (رضا خان پهلوى ) هفت سال از خانه بیرون نیامده مبادا نامحرم او را ببیند!(1)

 

کاش با خودمان بیندیشیم که مگر دیده نشدن یک زن با پوشش نامناسب توسط نامحرم، چه آثاری بر روی عفت و شخصیت او می گذارد که دلیل عمده ی توجه امام زمان علیه السلام به او می شود؟ در آن دوران حجاب و پوشش اسلامی مانند همیشه مورد تهاجم دشمن واقع می شود و نظام شاهنشاهی هم ابزاری برای پیاده سازی نقشه های شوم دشمنان؛ و این زن با عدم حضورش در واقع باشکوه ترین و بهترین حضور را در دفاع از ارزش ها برعهده دارد...

پی نوشت:
1- گوهر صدف، ص 48



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93/4/24 توسط محب حضرت فاطمه سلام الله علیها

 

امیرالمؤمنین (علیه السلام) در وصیت خود به امام حسن مجتبی (علیه السلام) فرمود: با پوشش و حجابی که برای همسرانت قرار می دهی, چشم آنان را از هوس و حرام بازمی داری, چرا که حجاب برای آنها ثبات بیشتری به ارمغان می آورد. از خروج بی حساب و بی رویه زنان جلوگیری کن, زیرا مفاسدی دارد و اگر می توانی, کاری کن که همسرانت غیر از تو را نشناسند و با مردان رفت و آمد نداشته باشند.

 خروج بی حساب و رویه... چیزی که امروز متأسفانه بسیار شاهد آن هستیم؛ آن هم خروجی همراه با تبرّج و خودآرایی و گاهی فقط با همین منظور. بدون شک اگر زنان ما حضوری هدفمند در راستای دفاع از اسلام و ارزش های آن داشته باشند و خانواده خود را قربانی این حضور نکنند و  همچنین با شرط رعایت حدود شرعی در پوشش و مراودات خود با نامحرمان، اسلام هم مخالف نیست.  و اینچنین حضوری حتماً جهاد است برای آنان. و این زنان علاوه بر اینکه خود محور آرامش در خانه و مسبب اصلاح و امنیت روانی جامعه هستند همانانند که مردان از دامنشان به معراج می روند... 

با احترام به تمامی مادران و همسران متدین و مجاهد ایران زمین به ویژه مادران شهدا، تقدیم به روح ملکوتی و مطهر آنان شان که دیگر در میان ما نیستند "صلوات"

آسیب بدحجابی



نوشته شده در تاریخ جمعه 93/4/20 توسط محب حضرت فاطمه سلام الله علیها

ابلاغیه اخیر دانشگاه آزاد درباره حجاب را در واقع می توان نوعی تمسخر و تحقیر ارزش ها و باورهای متدینین دانست. حجاب و التزام به آن صراحتاً در قرآن کریم بیان شده است همانطور که امر به معروف و نهی از منکر و حتی جاری شدن حدود شرعی در هنگام مشاهده اعمال منافی عفت. بدحجابی های بعضاً بسیار زیاد بعضی از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد، به ویژه در شهرهای کوچک آثار سوء و غیرقابل انکار خود را در محیط شهر نیز علاوه بر سطح دانشگاهها، به جای گذاشته است. ترویج بدحجابی و بی حیایی، از بین رفتن قبح آن، از بین رفتن چهره عفیف شهرها و امنیت و آرامش ناشی از رعایت و حفظ حجاب و ... که در سالیان اخیر شاهد آن بوده ایم بر هیچ کس پوشیده نیست. و این همه، زمانی اتفاق افتاده  که واحد حراست دانشگاه آزاد تا حدودی کم یا زیاد- بسته به سیاست و تصمیم ریاست دانشگاه- در زمینه حجاب دانشجویان حساسیت به خرج داده است. حال اگر قرار باشد که دیگر همین میزان اندک کنترل و نظارت بر بدحجابی ها و بدحجاب ها نباشد که فقط خدا می داند چه بلایی بر سر محیط علمی و همچنین شهرهای ما خواهد آمد. مگر چه اندازه می توان کار فرهنگی آن هم تنها در مقوله حجاب در دانشگاه انجام داد و اصلاً اگر کسی دلش بخواهد که با پوششی کاملاً نابهنجار و غیرمعمول و مخالف عرف در دانشگاه حاضر شود و هیچ کار فرهنگی بر روی او تأثیر نگذارد چه باید کرد؟! چه کسی با چنین وضعیتی می خواهد پاسخگوی خون شهدا و حداقل همان شهدایی باشد که بسیاری از دانشگاههای آزادمان را زینت و آبرو بخشیده اند؟ از تمامی مسئولین خواستاریم با قاطعیت و به حمایت از قانون حجاب و عفاف در برابر این ابلاغیه موضع خود را مشخص کرده و با متولیان آن برخوردی جدی و قابل ملاحظه داشته باشند. خیلی تأسف برانگیز است که در جامعه اسلامی ما ابلاغیه هایی مصوب شود که نه تنها به حفظ ارزشها نمی انجامد بلکه خود مسبب ترویج تهاجم فرهنگی دشمن است. و البته جای تأسف و تأثر بیشتر است وقتی می بینیم که این ابلاغیه با نام قرآن صادر می شود و عده ای با صراحت و شجاعت تمام به دفاع از آن می پردازند و در کمال تعجب و شاید هم کاملاً حساب شده، دلسوزانی را که به نقد آن می پردازند و دغدغه دین و حمایت از اصول و آرمانهای انقلاب و اسلام را دارند به تمسخر می گیرند. گویی فراموش کرده اند که بنا نیست همواره در منصبشان باقی بمانند و حتی به فرض اینکه همواره مسئول و یا بهتر بگوییم رئیس باشند، با کسب بالاترین جایگاههای قدرت نیز در انتها و بلأخره باید پاسخگوی خداوند متعال، اولیای او و شهدا باشند.

حجاب جزء شعائر اسلامی در جامعه ماست و بر همه مسئولین لازم است که گام هایی در جهت حفظ و پاسداری از آن بردارند.



نوشته شده در تاریخ شنبه 93/4/14 توسط محب حضرت فاطمه سلام الله علیها

  امام على علیه السّلام فرموده اند : پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست . غرر الحکم(5820)



نوشته شده در تاریخ شنبه 93/4/14 توسط محب حضرت فاطمه سلام الله علیها



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/4/8 توسط محب حضرت فاطمه سلام الله علیها

رسول خدا (صلی الله علیه واله) فرمودند: هلاکت زنان امت من در دو چیز است: «طلا و لباس نازک‌‌».( شیخ مفید، امالی)



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93/4/4 توسط محب حضرت فاطمه سلام الله علیها

چرا قانون حجاب و عفاف در کشور اجرا نمی شود یا تاکنون به اجرا در نیامده است؟‌! ؛ مگر نه اینکه عمل به قانون شعار و هدف تمامی دولت مردان ماست! 

آیا این قانون در راستای حفظ و پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب نیست؟‌! مگر نه اینکه در قرآن کریم صراحتاً‌ ملزم به رعایت حجاب شده ایم!  

آیا اجرای این قانون خواسته و مورد رضایت شهدا و تمام متدینین باغیرت و با عفتمان نیست؟!؛ مگر نه اینکه رعایت حجاب وصیت شهدای مان است و متدینین ما هم از وضعیت فعلی حجاب رنج می برند! 

آیا در این قانون نقصی وجود دارد؟‌!؛‌ مگر نه اینکه اجرای قانونی -ولو قانون نه چندان کامل- بهتر و بایسته تر است از بی قانونی! و حتی قانون ناقص را باید اجرا کرد و همزمان آن را اصلاح نمود نه اینکه کنار گذاشت! 

آیا عدم اجرای این قانون بیش از همه، دشمنان را خوشنود نمی کند؟! مگر نه اینکه همواره و بویژه بعد از جنگ تحمیلی،‌ از هیچ کوششی در راستای کم رنگ کردن و یا نادیده گرفته شدن آن دریغ نورزیده اند!

تقاضایی از تمام مسئولین:‌ لطفاً‌ برای بهبود وضعیت حجاب و عفاف و اجرای قانون آن هر چه سریعتر چاره ای اساسی بیندیشید. 

و تمنایی از تمام مردم ولایتمدار:‌ عزمتان را برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در کشور جزم کنید؛‌ امر به معروف و نهی از منکر صحیح را در تمام امور و از جمله حجاب احیا نمایید. با عزت نفس هم این کار را انجام دهید تا مفسدان و مغرضان بر شما تسلط پیدا نکنند و فردا برای یاری نکردن نائب امام زمان خویش بازخواست نشوید. و اگر با اصول این فریضه آشنایی ندارید،‌ خود را ملزم به آموختن و سپس عمل به آن نمایید. آیا به عنوان مثال اگر نمازتان را بلد نباشید همچنان دست روی دست می گذارید و برای یادگیری آن هیچ اقدامی نمی کنید؟‌! برای شروع از خانواده و دوستان آغاز نمایید و مطالبه ی آن را از مسئولین هم داشته باشید.

در حال حاضر، سه ماه از سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی گذشته است و ما همچنان نه عزمی ملی می بینیم و نه مدیریتی جهادی؛‌ هر چند عده ای بسیار اندک از متدینین ما در جایگاه فعلی خود مخلصانه و ایثارگرانه مشغول جهاد هستند اما آیا به راستی تنها همین مطالبه ی رهبر فرزانه و عزیزمان است؛‌ نکند خدای نکرده شعار امسال،‌ شعار چند سال آینده مان نیز باشد. اگر با این روند ادامه دهیم و نتوانیم ارزشهای اسلامی را بر جامعه ی خودمان حاکم کنیم چگونه می خواهیم مروج آن در جهان باشیم؟ ؛‌مگر نه اینکه ما به امید خدا می خواهیم از پایه گذاران تمدن نوین اسلامی در جهان باشیم.

خداوند متعال همواره یاری دهنده یاری دهندگان خویش و مؤمنین است. حال که به عنایت او میدان جهاد هم برای مان باز شده است دیگر چه عذری برای تردید و تعویق... 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93/4/4 توسط محب حضرت فاطمه سلام الله علیها

یک تجربه شخصی...

دوستی می گفت من در برابر نامحرم ها همیشه مقنعه سرم می کردم. مقنعه ای نه چندان بلند، همراه با چادر. از وقتی که مقنعه ای جدید خریدم که بلندتر و پوشیده تر بود احساس آرامشم هم خیلی بیشتر شد.

کافی است پوشش مناسب را -حداقل به مدت یک هفته و برای رضای خدا و نه هیچ کس دیگر- رعایت کنید تا از صمیم قلب آرامش و شیرینی ناشی ازآن را بچشید.     ادامه دارد



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/4/1 توسط محب حضرت فاطمه سلام الله علیها
   1   2      >
طراح قالب : { معبرسایبری فندرسک}